Ποιες αλλαγές θα έχει το βιβλίο των Λατινικών το επόμενο σχολικό έτος

Η αντικατάσταση του βιβλίου με νέο θα γίνει από το μεθεπόμενο σχολικό έτος 2025-26

29/04/2024

Άκουσε το άρθρο

Το βιβλίο «ΛΑΤΙΝΙΚΑ (ΤΕΥΧΟΣ Α')», της ομάδας προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών της Β Γενικού Λυκείου, θα αντικατασταθεί από το σχολικό  έτος, ενώ αυτό που θα παραλάβουν ο μαθητές τον Σεπτέμβριο (για το σχολικό έτος 2024-2025), θα έχει τις αλλαγές:

  • Στις σελίδες 2 και 3: Προσθήκη του ονόματος “ Β. Βαϊόπουλος ” στην Εισαγωγή. Νέα έκδοση: Εισαγωγή Δ. Ζ. Νικήτας - Β. Βαϊόπουλος
  • Στις σελίδες 7-26: Αντικατάσταση του κειμένου της Εισαγωγής με νέο κείμενο.

Το υφιστάμενο απόθεμα του συγκεκριμένου βιβλίου , σύμφωνα με την οδηγία του υπουργείου Παιδείας, θα  καταργηθεί πλήρως.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (23)

Ευτυχία Άδωνη
|

Ανθρωπιστικές και κλασικές Σπουδές! Έτσι ονομαζεται η ενασχόληση με τις δυο κλασικές γλώσσες: Αρχαία Ελληνικα και Λατινικά! Και η τέχνη και η επιστήμη βασίστηκαν σ' αυτές. Η αξία των κειμένων τεράστια! Άλλωστε άλλη καλλιέργεια κι άλλη η φιλοσοφία ζωής γι αυτούς που ασχολούνται. Σίγουρα κι από τα μαθηματικά που κάνουν ρα παιδιά θα χρειαστούν ελάχιστα πράγματα. Σε πολλές περιπτώσεις μόνο τις βασικές πράξεις. Ομως κανοντας ολα αυτά στα μαθηματικά αποκτούν τρόπους σκεψης.... το ίδιο συμβαίνει με όλα τα μαθήματα. Όταν δεν γνωρίζω κάτι, σίγουρα δεν μπορώ να καταλάβω την αξία του!
Όσο για τ' Αρχαια Ελληνικά, πιο συγκεκριμένα ειναι τοσο σημαντικά για την γλώσσα μας! Μα τόσο ...
Αλλά είπαμε: δεν μπορείς να εκτιμας ο,τι δεν ξέρεις ή ο,τι δεν μπορείς να καταφέρεις!

Π. Παύλος
|

Δεν υπάρχει λογική στην κατάργηση, απλά Τμήματα Ψυχολογίας, Κοινωνιολογίας, Πολιτικών Επιστημών και γενικώς σχολές κοινωνικών επιστημών δεν καλύπτονται ως γνωστικά αντικείμενα από τα λατινικά και τα αρχαία ελληνικά. Ως προς τη λογική να μαθαίνουν λατινικά για να διαβάζουν στο πρωτότυπο τη λατινική λογοτεχνία, να διδάσκονται τότε όλοι οι μαθητές ισπανικά για να απολαμβάνουν τα εξαιρετικά έργα του μαγικού ρεαλισμού και τώρα που πήρε Νόμπελ ο Γιον Φόσε να διδάσκονται και τα νορβηγικά.

ΠΑΠΑΣ
|

Πράγματι τα Λατινικά ως αντικείμενο στα ΑΕΙ και ΠΙΘΑΝΟΝ ως μια μικρή επαφή των μαθητών που επιλέγουν τις ανθρωπιστικές σπουδές , έχουν νόημα.
Μέχρι εκεί όμως.
Να γεμίζουν το πρόγραμμα σπουδών στο Λύκειο μιας κατεύθυνσης και να αποτελούν κριτήριο εισαγωγής στα ΑΕΙ, μάλλον είναι μια ξεπερασμένη λογική.
Υπάρχουν αντικείμενα που οι απόφοιτοι Λυκείου δεν έχουν καμμία επαφή ( όπως τα οικονομικά για παράδειγμα) πολύ σημαντικότερα για τη ζωή των αυριανών πολιτών .
Άλλωστε η επαφή με τα Λατινικά αφορά το 25% των μαθητών. Δεν έχω καταλάβει τι ακριβώς χάνει το 75% των μαθητών που δεν τα διδάσκονται.
Είναι καιρός το πρόγραμμα σπουδών των παιδιών μας να βασίζεται στην προσφορά των μαθησιακών αντικειμένων για το αύριο και όχι σε μικροσυμφέροντα και στείρες αλαζονείες που επιβάλλονται από συσχετισμούς ισχύος και μετασχηματιστικές αγκυλώσεις...

@Ο εχθρός της παπαγαλίας ...
|

Συμφωνώ απόλυτα. Το πιο εύστοχο και ουσιώδες σχόλιο. Άγνωστο κείμενο σε αρχαία & λατινικά (με προετοιμασία από την α' λυκείου), εξέταση στην ιστόρια και των 3 ετών (αρχαία- μεσαιωνική / βυζαντινή/ νεότερη).

Ο εχθρός της παπαγαλίας ...
|

είναι το αδίδακτο κείμενο. Ας δώσουν 10-12 στίχους για μετάφραση και ασκήσεις γραμματικής και συντακτικού. Και ας γράφουν οι άριστοι 12 και 13 και 14. Πρέπεο δηλαδή να γράφουν 18, 19 και 20. Το ίδιο και στα Αρχαία. Στην Ιστορία ύλη και των 3 ετών: Αρχαία, Μεσαιωνική και Νεότερη. Να εξετάζουν οι ερωτήσεις την ευρυμάθεια και την κριτική σκέψη, όχι λεπτομέρειες ανούσιες (για τηλεπαιχνίδια).

μια χαρά βιβλίο
|

ήταν τετοια τα κείμενα και το λεξιλόγιο που σε λίγο χρόνο (παλιά ένα) είχε κάποιος μια γενική βάση μιας γλώσσας και ακόμα και για νεορομανικές ! βασική γνώση (αυτά περί αναγνωσης ρωμαικης λογοτεχνίας είναι γελοία επιεικώς - ακόμα και στους βιολογους για τις διωνυμικές ονομασίες θα ήταν χρήσιμα. μη γράφετε βλακείες. άλλο τα αρχαια ελληνικά . τα λατινικά αυτά , ίσως με εναν εμπλουτισμό ήταν ιδανικό εργαλείο γλωσσικό για περαιτέρω επιστημονικές προσεγγίσεις σε ποικίλα επίπεδα , όχι μόνο λογοτεχνικά-φιλολογικά , τόσο απλά. όταν επιστημονικοποιήθηκαν άστοχα τα αρχαία στο γυμνάσιο με ΑΘΛΙΑ βιβλία τόσα χρόνια , χάθηκε η μπάλα. επαναφορά εγχειριδιών μπαμπινιώτη εκεί . άλλη φιλοσοφία )

Νίκος Δημ.
|

@ Ρίτα. Η χαρά του παπαγάλου ήταν η Κοινωνιολογία. Δείτε λίγο τα στατιστικά των Πανελλαδικών και μετά τα ξαναλέμε.

λκ ΠΕ2
|

Το παράδοξο είναι ότι οι μαθητές διδάσκονται τη λατινική γλώσσα, ενώ δεν διδάσκονται σχεδόν τίποτα για τη ρωμαϊκή ιστορία και τον πολιτισμό!

Μιχάλης Α.
|

Καλύτερα να καταργηθούν τελείως,τίποτα άλλωστε δεν προσφέρουν στους μαθητές, μόνο προωθούν τη παπαγαλια

Κυριακή
|

Είμαι των θετικών επιστημών και ασχολούμαι με την ανώτατη εκπαίδευση. Πραγματικά όμως μου φαίνεται αδιανόητο να απαξιώνονται η αξία των φιλολογικών μαθημάτων, αρχαίων, λατινικών κλπ. Πράγματι είναι άξιοι θαυμασμού όσοι ασχολούνται με τις ανθρωπιστικές επιστήμες. Είναι περιττό δε να αναφέρω το γεγονός ότι όσοι δεν γνωρίζουν τη γλώσσα τους σε βάθος δεν μπορούν να εκφραστούν και να επικοινωνήσουν στο πλαίσιο του δικού τους επαγγελματικού τομέα, ενώ είναι σχεδόν αδύνατη η εκμάθηση ξένων γλωσσών γι' αυτούς. Ακατανόητες οι απόψεις ορισμένων..

Κοινωνιολογία
|

Και η Κοινωνιολογία με την οποία είχαν αντικαταστήσει τα Λατινικά επί Σύριζα ήταν η χαρά του παπαγάλου! Στα Λατινικά τουλάχιστον υπάρχουν και ασκήσεις γραμματικής και συντακτικού. Δεν γράφεις απέξω κατεβατά...

@Ριτα
|

Συμφωνώ εν μέρει με τα λεγόμενά σας, αλλά το ότι διδάσκεται όπως διδάσκεται δε λύνεται με την κατάργησή του. Ίσα ίσα, απαιτείται αναβάθμιση του μαθήματος, ώστε να αποφεύγεται η στείρα αποστήθιση. Πιστεύω ότι με την έλευση των νέων βιβλίων το μάθημα θα αναβαθμιστεί σημαντικά.

Επίσης, θα ήταν πολύ πιο ωφέλιμο και πρακτικό η επιλογή προσανατολισμού στο Γενικό Λύκειο να ξεκινούσε από την πρώτη Λυκείου, δεδομένου ότι το Λύκειο είναι προαιρετικό κι όχι υποχρεωτικό. Έτσι, θα γινόταν καλύτερη προετοιμασία στα απαραίτητα για την είσοδο στο Πανεπιστήμιο μαθήματα.

@Κώστα
|

Μήπως είναι καλύτερα να διδάσκονται "social media" (tic-toc, instagram κ.λπ.) που έχουν και επαγγελματικό αντίκρυσμα (influencer);

Ριτα
|

Ένα μάθημα ακόμη που προωθεί την πλήρη παπαγαλια. Η χαρά του παπαγάλου για το 20αρι.

Εύη - Φιλόλογος ιδιωτικής εκπαίδευσης
|

Όσοι ασχολούμαστε με ανθρωπιστικές επιστήμες, είμαστε, το λιγότερο, άξιοι θαυμασμού. Θέλει κότσια αυτός ο τομέας, υπάρχει ισχυρός ανταγωνισμός, αλλά οι καλύτεροι πάντα θα επιβιώνουν.

Κωνσταντίνος Κ. Χατ.
|

Πριν κάποια χρόνια κατάργησαν το μάθημα αυτό. Τότε μια φιλολογος μουχε πει ότι είναι άχρηστη γνώση τα Λατινικα για τα παιδιά! Σε μια χώρα που χλευαζει καθετί μορφωτικό, τέτοιες νοοτροπίες δεν θαπρεπε να ξενίζουν. Βουρ στην επιστροφή τόσο των Λατινικών όσο και των Αρχαιων Ελληνικών σε όλες τις τάξεις του σχολείου...

Ποπ
|

Γιατί, τι το ιδιαίτερο έχει το 2024; Δηλαδή επειδή είναι δίσεκτο; Μήπως πρέπει να περιμένουμε το 2025 για να ασχοληθούμε; Και με τι θα ασχολούμαστε ένα ολόκληρο έτος;

Ανδρομάχη Βασιλειάδου
|

Η γνώση της γλώσσας δίνει τη δυνατότητα απόλαυσης της εξαιρετικής λατινικής λογοτεχνίας.

Εσύ ασχολησου με ο,τι σ' αρέσει
|

Δεν σε εμποδίζει κανένας

Πρέντζας Κ. - Φιλόλογος στην ιδιωτική εκπαίδευση
|

Δεν καταλαβαίνω το ύφος του σχολίου σας! Δηλαδή δε θα έπρεπε, κατ' εσάς, να ασχολούμαστε με τα λατινικά ή με τα μαθήματα των ανθρωπιστικών σπουδών;

Κωστάκη
|

Ρούφα το ....σου. λατινικά και αρχαία διδάσκουν τα καλύτερα πανεπιστήμια του κόσμου. Εσύ μαλλον δεν εισαι για αυτά

Μαρία
|

Αυτό λέγεται από όποιον δεν μπορεί να εκτιμήσει την αξία τους.

Φ. Κώστας
|

Ασχολούμαστε το έτος 2024 ακόμα με τα λατινικά...

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ