Μόνο παράνομη κρίθηκε η απόφαση για απεργία-αποχή από την αξιολόγηση, την οποία κήρυξε η ΟΛΜΕ μετά από ομόφωνη απόφαση των προέδρων των ΕΛΜΕ

Το δικαστήριο δεν έκανε δεκτό το αίτημα του υπουργού Παιδείας να κηρυχθεί ως καταχρηστική η ένδικη απεργία αποχή, διότι, παρέλκει η εξέταση των σχετικών λόγων καταχρηστικότητας.

08/05/2024

Ενημερώθηκε: 08/05/2024, 17:23

Άκουσε το άρθρο

Παράνομη- και όχι καταχρηστική-  κήρυξε το Μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών  απεργία-αποχή των εκπαιδευτικών από την αξιολόγηση την οποία κήρυξε η ΟΛΜΕ, μετά από ομόφωνη απόφαση των προέδρων των ΕΛΜΕ.

Η απόφαση του δικαστηρίου λήφθηκε  μετά την αγωγή την οποία κατέθεσε ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης.

Το δικαστήριο δεν έκανε δεκτό  το αίτημα του υπουργού Παιδείας να κηρυχθεί ως καταχρηστική η  ένδικη απεργία αποχή, διότι, παρέλκει η εξέταση  των σχετικών  λόγων καταχρηστικότητας.

Ακολουθεί η απόφαση

ΤΟ ΣΚΕΠΤΙΚΟ ΤΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ

Σχόλια (101)

@ Master chef (champignons de Paris sautés) | 16 Μάιος 2024
|

Ωπ και η μπάλα στην εξέδρα. Δεν περίμενα τίποτα λιγότερο.

ΑΣΠΡΗ ΚΙΜΩΛΙΑ
|

Εκπαιδευτικά συστήματα αξιολογήσης του εκπαιδευτικού έργου ή των εκπαιδευτικών υπάρχουν σε πολλές χώρες με κυριότερα χαρακτηριστικά τη διαφορετικότητα και την περιοδική αναθεώρηση. Μια φαντασίωση οι «καταχθόνιοι σκοποί» , όλα τα πολιτικά κόμματα που κυβέρνησαν προσπάθησαν να πετύχουν κάτι καλό για τη δημόσια παιδεία μας. Ελάχιστα πέτυχαν δυστυχώς, αμφίβολη και η επιτυχία της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης που βρίσκεται σήμερα σε εξέλιξη. Για τα δύσκολα που φαντάζουν ανέφικτα είναι αναγκαίο ένα μεγάλο «εμείς» που θα βρει και την ικανή συνθήκη για την επιτυχία.

Σωστή η θέση «Τα πολλά έτη από μόνα τους δεν πιστοποιούν την ποιότητα». Για τις θητείες που είναι «αναξιολόγητες από αρμόδιο φορέα», ας απαντήσουν τα πολιτικά κόμματα στη Βουλή. Η προσωπική μου απόψη διατυπώθηκε δυο σειρές πιο πάνω. Να προσθέσω εδώ ότι οι αξιολογήσεις των διευθυντών δεν μπορούν να σταθούν αν είναι ψευδείς, επειδή οι σύλλογοι διδασκόντων δε φοβούνται - εδώ και δεκαετίες - να εκφράσουν τη δυσαρέσκειά τους ούτε επίσης οι γονείς, όταν ο διευθυντής αδυνατεί να επιτύχει τις κατάλληλες συνθήκες ώστε τα παιδιά και οι δάσκαλοι να φεύγουν από το σχολείο νιώθοντας ότι κάτι καλό έγινε σήμερα. Απαραίτητος για την αξιοπιστία ένας θεσμικός αρμόδιος φορέας.

Επίσης, δεν μπορούν να σταθούν οι αυθαίρετες αξιολογήσεις/προφορικά σχόλια των γονέων που υποκρύπτονται στις «ερωτήσεις πληροφόρησης/αγωνίας» και οι επιθυμίες τους σχετικά με την ανάθεση των τμημάτων. Πρόκειται για μια αρμοδιότητα του συλλόγου διδασκόντων, αφού πολλές φορές στις συνεδριάσεις διατυπώνονται παιδαγωγικοί / μαθησιακοί λόγοι και θέσεις των δασκάλων που οι γονείς αγνοούν.

Το σχόλιό μου για την άποψη που διατύπωσε η Μαρία:
Τις βασικές αρχές, τα πορίσματα της επιστήμης δεν τις/τα «πιστεύουμε». Δεν είναι θέμα «πίστης», είναι θέμα αποδοχής. Ή αποδέχεσαι ένα επιστημονικό πόρισμα με τη θεμελίωση που έχει ή το απορρίπτεις εφαρμόζοντας την κατάλληλη μέθοδο. Το πιο σπουδαίο:
Όταν στο υποχρεωτικό προπτυχιακό μάθημα «Μεθοδολογία Εκπαιδευτικής Ερευνας», έχεις μάθει ότι για την αξιοπιστία μιας έρευνας είναι αναγκαία η εύρεση αρχικά όλων των μεταβλητών/παραγόντων που επηρεάζουν τη μεταβλητή που σε ενδιαφέρει και στη συνέχεια η κατασκευή μιας συνάρτησης που θα τις συνδέει, εσύ γιατί προβάλλεις μόνο μία και δεν αναφέρεις έστω στοιχειωδώς την ύπαρξη των άλλων;
Τις θεωρείς ασήμαντες ή ανύπαρκτες;
Για μία μόνο περιμένω να μάθω τη θέση σου. Πόσο σημαντική είναι για σένα η αποτελεσματική επιστημονική σου υποστήριξη σε όλα τα φιλολογικά μαθήματα που προβλέπεται να διδάξεις στους μαθητές σου; Προέχει αυτή απ΄ όλα τα άλλα κι αν όχι, γιατί; Αν προέχει, μήπως έχεις κάνει κάποιο λάθος;...

Με συναδελφική αγάπη

Γ.Π.
δάσκαλος

Master chef (champignons de Paris sautés)
|

@@βασικές αρχές της επιστήμης 15 Μάιος 2024 15:11
Μη μου αποσπάτε την προσοχή φίλτατε.... please!
Εφαρμόζοντας τις αρχές της επιστήμης που έμαθα ανοίγοντας "οποιοδήποτε βιβλίο/εγκυκλοπαίδεια" (τώρα και τη wiki) και αύριο ίσως το Cosmopolitan και το Marie Claire.... προσπαθώ ν' ανακαλύψω πως μπορεί να πετάξει ο άνθρωπος. Κι ενώ είχα ολοκληρώσει τη φάση της επικόλλησης φτερών (χήνας) σε χέρια και πόδια κι ετοιμαζόμουν να πάρω φόρα και να βουτήξω από τα βουνά και τα όρη, εμφανιστήκατε εσείς και μ' αφήσατε με την έρευνά μου στη μέση. Shame on you!
Αύριο σκέφτομαι να βάλω και το χέρι μου στη φωτιά για να δω αν καίει, πριν βάλω επάνω τα τηγάνια.

100 σχόλια στο esos για το θέμα!
|

Τη στιγμή που γράφω το παρόν πλησιάζουμε τα 100 σχόλια στο esos.
Τα περισσότερα νομοσχέδια στη διαβούλευση δεν ξεπερνούν εύκολα τα 100.
Πολλά από τα σχόλια είναι εκτενή και μερικά με μαθήματα επιστημολογίας, αλλά και βιβλιοπαραπομπές!
Προφανώς, το ζήτημα "πάτησε κάλο" ή μάλλον "κάλους"!

@@ βασικές αρχές της επιστήμης (από πελάτη του μαστροκάπελα)
|

Η ετυμολογία δε βοηθά να το σώσετε. Δείτε π.χ. στο wikipedia στο Λήμμα "The scientific method". Φυσικά οι γνωστές ειρωνειούλες και ασυναρτησίες από συγκεκριμένους θα συνεχίσουν να γεμίζουν κατεβατά εδώ.

@ βασικές αρχές της επιστήμης (από πελάτη του μαστροκάπελα)
|

Αυτά που γράφετε είναι μεθοδολογία. Δεν είναι αρχές. Αρχή είναι π.χ., η εφαρμογή της επιστημονικής μεθόδου, μέσω λογικής διεργασίας. Όποιος δεν καταλαβαίνει τη διαφορά μάλλον καλά κάνει και τηγανίζει.

@ βασικές αρχές της επιστήμης (από πελάτη του μαστροκάπελα)
|

επίσταμαι σημαίνει γνωρίζω καλά. αν δεν ανακαλυψω συνεπώς τον τροχό σε ένα απομονωμένο νησί , πρέπει (για οικονομία χρόνου) να μελετάω (έχουμε φτάσει στην εφεύρεση της γραφής που απογείωσε τη διανόηση και τις εξελίξεις; ) τι έχει γίνει , να χτίζω πάνω σε αυτό, να μην ξανακάνω τα ίδια ακριβώς αποτυχημένα , να διαφοροποιώ φόρμουλες, πειράματα, πρωτόκολλα, αλγόριθμους κλπ κλπ κατά κάτι προκειμένου να πετύχω κάτι άλλο καλύτερο, να πάρω ιδέες και να φτιάξω κάτι άλλο διαφορετικό τελείως , να υποψιαστώ και να αποφύγω πεπατημένες κλπ κλπ. αυτά όντως δεν είναι για νόμπελ , δεν γράφονται και πουθενά ακριβώς έτσι αλλά είναι η βάση της κοινής λογικής . για να μάθω καλά πρώτα μαθαίνω σκέτο : από τα λάθη , από άλλους , από πολλά...

@ Master chef (Αρνείσαι? Ναι αρνί είμαι....) | 14 Μάιος 2024
|

Ανοίξτε οποιοδήποτε βιβλίο/εγκυκλοπαίδεια ορίζει τις βασικές αρχές της επιστήμης και σίγουρα ΔΕΝ γράφει αυτό που γράφετε. Η επιμονή και μόνο δείχνει ότι δεν σας χαρακτηρίζουν οι βασικές αρχές της επιστήμης. Θα μπορούσε να αντιπαραβάλλει κανείς τους "flatearthers" που το βασικό τους επιχείρημα είναι ότι δεν έχουμε δει τη γη με τα μάτια μας να είναι "στρογγυλή" οπότε αν δεν μας το δείξετε δεν το πιστεύουμε.

Master chef (Αρνείσαι? Ναι αρνί είμαι....)
|

@14 Μάιος 2024 15:44
- Η θέση του προηγούμενου μηνύματός σας είναι μία (η δική σας) άποψη που δεν στηρίχθηκε σε κανένα απολύτως στοιχείο ενώ σας προ(σ)κάλεσα δις.
- Και είναι η δική μου θέση λάθος, επειδή το λέτε εσείς(?!) και ενώ την υποστήριξα με στοιχεία που δεν μπορέσατε ν' αμφισβητήσετε και καταφύγατε στην υποτίμησή τους, και πάλι, χωρίς να παρουσιάσετε διαφορετικά στοιχεία?
- Τα "διάφορα άσχετα μεθοδολογικού χαρακτήρα" (για εσάς) στην επιστήμη και την έρευνα, διδάσκονται κάθε μέρα σε όλα τα πανεπιστήμια του κόσμου και τα γνωρίζουν ακόμη και οι προπτυχιακοί μας φοιτητές/τριες.
- Προφανώς και μ' ενδιαφέρει να μάθω (και μαθαίνω κάθε μέρα) αλλά όχι από κάποιον πολυμήχανο "Κανένα" και όχι χωρίς στοιχεία και τεκμηρίωση, γιατί τότε φοβάμαι ότι θα ξεχάσω και τα λίγα που ξέρω.
ΥΓ. Σχετικά με την ειρωνεία, καλό θα ήταν να ξαναδείτε την πρώτη σας απάντηση(12 Μάιος 2024 22:57) στο σχόλιό μου(12 Μάιος 2024 21:00) που δεν απευθυνόταν καν σε εσάς.

@ Master chef ("δράση" και απόδραση και "…
|

Η θέση του προγούμενου μηνύματος μου είναι ότι η συγκεκριμένη πρόταση που γράψατε είναι καταφανώς λάθος. Δεν το αρνηθήκατε. Για ν' αλλάξετε θέμα, γράφετε διάφορα άσχετα μεθοδολογικού χαρακτήρα. Προφανώς δεν σας ενδιαφέρει να μάθετε, αλλά να ειρωνευτείτε, οπότε αρκετά ασχολήθηκα.

Master chef ("δράση" και απόδραση και "άλλης…
|

@14 Μάιος 2024 09:11
"αμφιβόλου ποιότητας πονήματα" για ένα επιστημονικό best seller 900ων σελίδων, που χρησιμοποιείται στα πανεπιστήμια ως πηγή στη μεθοδολογία της έρευνας στην εκπαίδευση.
Επειδή όμως δεν παραθέσετε καμία έρευνα που ΔΕΝ ξεκινά από την ανασκόπηση της βιβλιογραφίας, υποδείξτε μας τουλάχιστον κάποιο ανώτερης ποιότητας πόνημα, που να λέει ότι "Η βιβλιογραφική ανασκόπηση είναι μια δράση στη διάρκεια της εκπόνησης μιας άλλης εργασίας".
ΥΓ. Ένα δικό σας ψευδώνυμο είναι άραγε τόσο επιστημονικά δύσκολο να "ανακαλύψετε" και να χρησιμοποιείτε, όταν επικοινωνείτε έστω και μ' εμάς τους ημιμαθείς?

@ Master chef (πέφτω για ύπνο) | 14 Μάιος 2024 02:55
|

Η βιβλιογραφική ανασκόπηση είναι μια δράση στη διάρκεια της εκπόνησης μιας άλλης εργασίας. ΔΕΝ είναι η "Βασική (και πρώτη) αρχή της επιστήμης, " όπως γράφετε. Η ημιμάθεια είναι χειρότερη της αμάθειας, ειδικά αν τη λαμβάνουμε από αμφιβόλου ποιότητας πονήματα.

Master chef (πέφτω για ύπνο)
|

@13 Μάιος 2024 (23:07, 20:36, 19:49)
- Ο πίνακας της σελίδας 79 αναφέρεται στο πλαίσιο για τον προγραμματισμό της έρευνας και παραθέτει στοιχεία του ερευνητικού σχεδιασμού.
- Τα πέντε στάδια υλοποίησης της έρευνας αναφέρονται στη σελίδα 98, όπου η ανασκόπηση της βιβλιογραφίας είναι το ΠΡΩΤΟ πράγμα που πραγματοποιείται κατά το πρώτο στάδιο, σύμφωνα και με το χρονικό πλαίσιο που δίνεται στη συνέχεια της ίδιας σελίδας.
- Επειδή προσωπικά δεν γνωρίζω κάποια επιστημονική εργασία ή έρευνα ή πόνημα (για Νόμπελ ή όχι) που ΔΕΝ εξέτασε και ΔΕΝ βασίστηκε προηγουμένως στη σχετική βιβλιογραφία, παραθέστε μας μία ενδεικτικά αν δεν σας κάνει κόπο.
ΥΓ. Όσο ευσεβής Χριστιανός κι αν είμαι, δυσκολεύομαι λίγο να πιστέψω ότι "η εφαρμογή της επιστημονικής μεθόδου".... έρχεται με επιφοίτηση του Αγίου Πνεύματος.

@ @ Master chef (προφανώς θέλει προσοχή) | 13 Μάιος 2024 16:
|

...εξαγωγή συμπερασμάτων.

@ Master chef (προφανώς θέλει προσοχή) | 13 Μάιος 2024 16:02
|

Το μάτι μου, δις. Το πινακάκι στη σελίδα 79 του πονήματος που αναφέρετε λέει άλλα. Όχι οτι το πόνημα είναι και για νόμπελ...

@ Master chef (προφανώς θέλει προσοχή) | 13 Μάιος 2024 16:02
|

Η πρώτη αρχή της επιστήμης είναι η εφαρμογή της επιστημονικής μεθόδου για την αναγωγή συμπερασμάτων. Ό,τι να 'ναι διαβάζει κανείς.

Έλεν
|

Το να επιθυμεί κάποιος την απόλυση συνανθρώπων του με συνοπτικές μάλιστα διαδικασίες είναι, ανεξάρτητα από την ιδιότητα του -νοικοκυρά, ιδιωτικός υπάλληλος , άνεργος με επιδόματα- απαράδεκτο και λέγεται αλλιώς ανθρωποφαγία.

@Ελεν
|

Δεν είναι όλοι εκπαιδευτικοί όσοι γράφουν εδώ. Υπάρχουν νοικοκυρές, ιδιωτικοί υπάλληλοι και άνεργοι με επιδόματα.

Έλεν
|

@ερτ
Πώς γίνεται ,εκπαιδευτικός να επιθυμεί την απόλυση συναδέλφων του και να βάζει πάνω από αυτούς την αξιολόγηση;
Πώς καταντήσαμε λοχία….

Master chef (προφανώς θέλει προσοχή)
|

@@Master chef
Για το μάτι σας θα συνιστούσα κομπρέσες τσαγιού : 1x2 για 7 ημέρες.
Αν δεν δείτε αποτέλεσμα (ή δεν δείτε γενικά) με το άλλο σας μάτι μπορείτε να συμβουλευτείτε πχ το "Research methods in education" των Cohen, Manion, Morrison με πρώτη έκδοση το 2011 και όγδοη το 2017.
ΥΓ. Περαστικά σας εύχομαι και μακριά από γαϊδουράγκαθα.

Πιο σοβαρά δεν....
|

@ερτ
Έχετε απόλυτο δίκιο.... σε Τουρκία και Β. Κορέα αυτό γίνεται (τουλάχιστον)....

ΑΣΠΡΗ ΚΙΜΩΛΙΑ
|

ΚΡΑΤΩ ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ. ΣΤΟΠ
ΕΠΙΣΤΕΦΩ ΣΥΝΤΟΜΑ. ΣΤΟΠ

ερτ
|

Όσοι αρνούνται την αξιολόγηση (εφαρμογή του νόμου που ψήφισε η πολιτεία) θα έπρεπε να απολύονται με συνοπτικές. Αλλά τότε δεν θα είμασταν στην Ελλάδα, θα είμασταν σε κάποιο σοβαρό κράτος.

@ Master chef (40 χρόνια φούρναρης ΔΕΝ ζυγίζω το αλάτι) | 12
|

"Βασική (και πρώτη) αρχή της επιστήμης, είναι η μελέτη της βιβλιογραφίας. Δηλαδή η μελέτη της προγενέστερης γνώσης και εμπειρίας." Το μάτι μου. Προφανώς δεν έχετε ιδέα από έρευνα.

Έλεν
|

«Άρνηση της αξιολόγησης = άρνηση της επιστήμης άρα είσαι ακατάλληλος. Κοινή λογική»
Αυτό Μαρία δεν είναι κοινή λογική αλλά δίκη σου σκέψη / άποψη και μάλιστα ακραία.
Πάντως, εκπαιδευτικούς που να γουστάρουν αξιολόγηση και να έχουν τέτοια κάψα να αξιολογηθούν μόνο στο esos βλέπω . Στα σχολεία σίγουρα όχι.

Master chef (40 χρόνια φούρναρης ΔΕΝ ζυγίζω το αλάτι)
|

@ "δόκιμος εκπαιδευτικός" (12 Μάιος 2024 12:57 και 12 Μάιος 2024 00:01)
Βασική (και πρώτη) αρχή της επιστήμης, είναι η μελέτη της βιβλιογραφίας. Δηλαδή η μελέτη της προγενέστερης γνώσης και εμπειρίας.
Χωρίς αυτή, όποια "μέθοδο" κι αν ακολουθήσετε κι ότι κι αν "μετρήσετε", θα κάνετε (με επιστημονική βεβαιότητα) λάθος.
Άρα κατά την ταπεινή γνώμη μου, καλό νομίζω θα ήταν :
1. Να μελετήσετε πρώτα τα αποτελέσματα της συγκεκριμένης αξιολόγησης στις χώρες που ήδη εφαρμόστηκε.
2. Να ακούσετε (αν θέλετε) τη γνώμη, γνώση και εμπειρία ενός συναδέλφου σας, που έχει 40 χρόνια ευδόκιμης υπηρεσίας στα θρανία κι όχι στα γραφεία-κόμματα-υπουργεία.
3. Να ερευνήσετε τέλος την αξιοπιστία, την αντικειμενικότητα, την αποτελεσματικότητα, τα κίνητρα και τους στόχους των ανθρώπων που είναι χρόνια στα γραφεία-κόμματα-υπουργεία αλλά όχι στα θρανία.

@ Έλεν 12 Μάιος 2024 12:43
|

Οι ερωτήσεις που κάνουν τον Σεπτέμβρη είναι ερωτήσεις πληροφόρησης/αγωνίας. Και αν μάθουν ότι έχουν εμένα που με "αξιολόγησαν" ως γονείς αρνητικά τι μπορούν να κάνουν, εκτός από το να στεναχωρηθούν.
Δεν μπορούν να ζητήσουν από τον Διευθυντή να αλλάξει την απόφαση, ούτε μπορούν να πάνε τα παιδιά τους σε άλλο σχολείο.
Ποιες λοιπόν συνέπιες (ανακαλώ το επιπτώσεις, διότι οι προβλεπόμενες επιμορφώσεις δεν είναι τιμωρητικές) έχουν οι αρνητικές αξιολογήσεις μαθητών και γονέων, έστω και για τους ελάχιστους εκπαιδευτικούς που έκριναν αρνητικά; Απολύτως καμία.
Μόνο αν οι γονείς είναι και δάσκαλοι στο σχολείο φροντίζουν με κάθε τρόπο να αποφύγουν τα παιδιά τους τον ανεπιθύμητο εκπαιδευτικό. ΄Η μήπως ούτε αυτό δεν το έχεις ακούσει/διαπιστώσει;

Φιλόλογος απών
|

@ΡΙΤΑ | 11 Μάιος 2024 22:39
Ίσως θα 'πρεπε να προσέξεις λίγο παραπάνω τον τελευταίο στίχο...

@τι σχέση έχει το δικό σου το σχόλιο
|

βρε Ρίτα , πουθενά και καμία (σχέση και ουσία πέραν παιδαριώδους βερμπαλισμού)
έχεις ακούσει για Νέα Υόρκη , Σικάγο, Μαϊάμι και για αρχόσχολες attention ...άκια ; ε, κάπως έτσι χωρίς τη γκλαμουριά

Αυστηρώς ακατάλληλη
|

@Μαρία 11 Μάιος 2024 14:34
"Άρνηση της αξιολόγησης= άρνηση της επιστήμης άρα είσαι ακατάλληλος".
Βάσει ποιων στοιχείων ταυτίζετε τη συγκεκριμένη αξιολόγηση με την επιστήμη?
Με μια μη τεκμηριωμένη επιστημονικά και απόλυτα μονομερή αξιολόγηση (copie paste από χώρες στις οποίες απέτυχε) θα κρίνουμε την καταλληλόλητα ή όχι 170.000 εκπαιδευτικών? Πόσο "επιστημονικό" είναι αυτό?
ΥΓ. Και ο Δρ. Μέγκελε ήταν επιστήμονας και οπαδός της "αξιολόγησης". Άρα ήταν κατάλληλος?
----------------------------------------------------------------
@@Ελεν 11 Μάιος 2024 15:24
Σε καμία χώρα του κόσμου δεν μπορείτε ούτε να εγκρίνετε ούτε να αξιολογήσετε θεσμικά ούτε να επιλέγετε τους δημόσιους υπαλλήλους-λειτουργούς. Ούτε το δικαστή ούτε το λοχαγό ούτε τον αστυνομικό ούτε τον εφοριακό ούτε το γιατρό του ΕΣΥ ούτε φυσικά τον εκπαιδευτικό ή τον πανεπιστημιακό καθηγητή. Μπορείτε να τους ελέγξετε-κρίνετε για την άσκηση των καθηκόντων τους, κι αν θεωρείτε ότι υπέπεσαν σε κάποιο σφάλμα ή παράπτωμα να προσφύγετε στην Υπηρεσία τους ή και στη Δικαιοσύνη.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ